Längdpremiär på Idre Fjäll

Pressmeddelande   •   Okt 31, 2012 13:48 CET

Torsdagen den 1/11 är det dags för längdpremiär på Idre Fjäll Snö som har producerats den senaste veckan på skidstadion körs ut på ett spår om cirka 1 kilometer. Snö kommer också att läggas på skidstadions skjutvall så att spåret kan användas för skidskyttar från samma dag, 1/11. Vart eftersom mer snö produceras och natursnö faller så kommer spåret att byggas på.

- Känns jätteroligt att vi är igång så tidigt med längdåkning, inte minst med tanke på att vi redan till helgen 15 - 18/11 har första Vasaloppslägret, säger Joacim Johansson vd Idre Fjäll.

- Sedan har vi internationell skidskyttetävling med över 150 deltagare från 30 nationer som kommer och tävlar den 24 - 25/11 varför det är viktigt att vi kommit igång tidigt med både spår och skyttestadion, fortsätter Joacim.

Den 9/11 är det planerat för alpinpremiär då snöläggningsvädret varit mycket gynnsamt den senaste veckan, då kommer pister i både väst och nordområdet vara öppna.

Idre Fjäll gillar familjer och familjer gillar Idre Fjäll. Både sommar och vinter är Idre Fjäll en av de ledande anläggningarna inom den svenska fjällvärlden. Det finns cirka 7 800 bäddar på Idre Fjäll och under ett år har Idre Fjäll cirka 510 000 gästnätter, varav cirka 150 000 är under barmarkstid. Idre Fjälls målgrupper förutom familjer är företag/konferens och idrott.

Kommentarer (0)