Omsättningsrekord för Idre Fjäll i november

November månad har inneburit många fler besökare än tidigare på Idre Fjäll och när siffrorna för november är klara visar de en omsättningsökning på 20 procent jämfört med året innan.

Idre Fjäll öppnade en vecka tidigare än föregående år och varit värd till ett stort arrangemang, IBU Cup i skidskytte som genomfördes helgen före World Cup-tävlingarna i Östersund.

Väldigt många alpin- och längdklubbar har också varit på träningsläger på Idre Fjäll vilket bidrar till omsättningsrekordet.

-       Vi kan även se i vår liftstatistik att vi har haft många fler skidåkare i våra backar jämfört med året innan och det kanske inte är så konstigt när vi har öppnat en vecka tidigare, säger Joacim Johansson, vd.

Det är inte bara Idre Fjäll som har sett en ökning utan även restaurangägaren Anna Höglund som driver restaurang Charlies i Västbacken har ökat omsättningen under november och december.

-       Vi har haft fler alpina skidklubbar här än vanligt och även en del som inte kunnat åka till Sälen på grund av snöbrist har kommit hit, säger Anna Höglund på restaurang Charlies.

Till den kommande helgen 12-13 december kommer båda 6-stolsliftarna i Väst och Nord att vara igång och nu laddas det inför den första anstormningen under jul- och nyår.

Anna Höglund, restaurang Charlies 070-3266278

Bifogad bild fri för publicering. Fotograf Johan Hertzberg.

• skidskyttetävling
  • skidåkning
  • snö
  • idrefjäll

Idre Fjäll gillar familjer och familjer gillar Idre Fjäll. Både sommar och vinter är Idre Fjäll en av de ledande anläggningarna inom den svenska fjällvärlden. Det finns cirka 7 800 bäddar på Idre Fjäll och under ett år har Idre Fjäll cirka 600 000 gästnätter, varav cirka 150 000 är under barmarkstid. Idre Fjälls målgrupper förutom familjer är företag/konferens och idrott.