Reclaim the Mountain – vinterns parkhelg på Idre Fjäll

Vecka 12 är det dags för parkhelg på Idre Fjäll. Det blir en helg med flera kända åkare som åker tillsammans med Idre Fjälls gäster.

Reclaim the Mountain handlar om att hela fjället används för att åka, jibba och ha roligt tillsammans. Till veckan kommer Idre Fjälls snowpark att byggas om efter åkarnas önskemål och få flera nya features. Klara åkare är bland annat Johan Airijoki, Fredrik Tegebro, Ronnie Andersson och Jonas Poovi.

-       Reclaim the Mountain är inte en tävling utan ett camp där vi satsar på åkglädje och att ha roligt över hela fjället, säger Peter Lundquist, ansvarig för eventet.

Reclaim the Mountain är öppet för alla gäster som har skipass på Idre Fjäll. Parkhelgen började förra året men utvidgas nu till ett större event för alla som gillar att åka. Under helgen blir det även rail jam, uppvisningar och fest på nattklubben.

Fullständigt program för Reclaim the Mountain hittar du på www.idrefjall.se

Peter Lundquist, eventansvarig Reclaim the Mountain  0706 10 86 86

Bilder/pressreleaser för fri publicering: Fotograf Kjell Eriksson.

• dreampark
  • snowpark
  • jibb
  • idrefjäll

Idre Fjäll gillar familjer och familjer gillar Idre Fjäll. Både sommar och vinter är Idre Fjäll en av de ledande anläggningarna inom den svenska fjällvärlden. Det finns cirka 7 800 bäddar på Idre Fjäll och under ett år har Idre Fjäll cirka 600 000 gästnätter, varav cirka 150 000 är under barmarkstid. Idre Fjälls målgrupper förutom familjer är företag/konferens och idrott.