Ski Team Sweden ROLL Cup på Idre Fjäll

Nu på fredag och lördag den 2- 3/8 körs deltävlingen Idre Fjäll Hill Climb i Ski Team Sweden ROLL CupIdre Fjäll. Fredagens lopp är i skate och lördagen i klassisk stil. Tävlingarna är backtävling där start kommer att vara på Smijolet Idre by och mål på Torget Idre Fjäll. Sträckan är 9 kilometer och med en höjdskillnad på cirka 350 meter.

- Jättekul att vi får vara värd ort för en av deltävlingarna i Ski Team Sweden ROLL Cup, säger Joacim Johansson, vd Idre Fjäll.

- På sikt hoppas vi såklart att även många motionärer skall komma och delta i Idre Fjäll Hill Climb, fortsätter Joacim.

- Det kommer bli fina tävlingar med rejäla utmaningar för alla deltagare, säger tävlingsledare Sven Larsson.

Hela svenska rullskideliten kommer att vara på plats, dessutom gör Maria Rydqvist, Älvdalens IF en intressant start samt vasaloppssegaren Jörgen Brink, Hudiksvalls IF.

• sommaraktivitet
  • längdåkning
  • längdskidåkning

Idre Fjäll gillar familjer och familjer gillar Idre Fjäll. Både sommar och vinter är Idre Fjäll en av de ledande anläggningarna inom den svenska fjällvärlden. Det finns cirka 7 800 bäddar på Idre Fjäll och under ett år har Idre Fjäll cirka 510 000 gästnätter, varav cirka 150 000 är under barmarkstid. Idre Fjälls målgrupper förutom familjer är företag/konferens och idrott.