Vinterns nyheter 2010/2011

Ny skidskolegrupp för småbarn och föräldrar

Idre Fjälls skidskola startar till vintern en ny skidskolegrupp där små barn på 3 år tillsammans med sina föräldrar får lära sig grunderna i skidåkning. Mamma och pappa lär sig hur man får en bra första upplevelse i skidbacken med tips från utbildade skidlärare.

Ny asiatisk restaurang

Till vintern öppnar den nya restaurangen Café Asien på Idre Fjäll. Det blir mat från olika delar av Asien i en ny miljö i centrumhuset.

Intersport Park

En av vinterns fetaste nyheter kommer till när Intersport tillsammans med Idre Fjäll gör en park makeover. Det blir nya hopp, längre räcken och full fart i Intersport Park.

Ski in/ride out

Med Sveriges högst belägna stall är det populärt att hänga med Östen ut på ridturer från Idre Fjäll. Till vintern börjar Östen med ski in/ride out. Det innebär att du åker slalomskidor ända fram till stallet och rider direkt ut. Skor lånar du i stallet.

Skidskattjakt

Hela familjen är välkommen på skattjakt runt fjället med skidor under fötterna. Ni tar er runt i alla väderstreck och svarar på rebusar och frågor för att hitta till skatten.

Skicrossbana

Till vintern kan du utmana dina vänner och familj i en helt ny skicrossbana full av hopp och velodromer.

Intersport Square Park

På torget omgärdat av restauranger, reception och butiker kommer det till vintern byggas ett railset med boxar, rails och annat kul för alla som inte tröttnat trots att backen har stängt för dagen.

Bilder/pressreleaser för fri publicering:

Idre Fjäll gillar familjer och familjer gillar Idre Fjäll. Både sommar och vinter är Idre Fjäll en av de ledande anläggningarna inom den svenska fjällvärlden. Det finns cirka 7 800 bäddar på Idre Fjäll och under ett år har Idre Fjäll cirka 600 000 gästnätter, varav cirka 150 000 är under barmarkstid. Idre Fjälls målgrupper förutom familjer är företag/konferens och idrott.