Kasta den smutsiga hinken och rengör som ett proffs

En hink är ett mycket traditionellt och viktigt redskap vid rengöring. Redan efter första gången du doppar rengörings redskapet i hinken så förs smutspartiklar över från ytan till hinken. Rengöringsmedel som ska hållas rent i en behållare blir snabbt smutsigt i en hink och på så sätt tappar rengöringsmedlet sin effekt, eftersom medlet är upptagen med att bearbeta smutsen i hinken.

ieasysystem North AB lanserar en serie av robusta och professionella trycksprutor i enastående kvalité som säkerställer en professionell rengöring med maximal rengöringsprestanda. – Det största misstaget vid rengöring är att applicera smutsigt vatten från hinken på känsliga ytor vilket kan repa underlag eller lacken på t.ex fordon, säger Abel Eshetu, Vice vd ieasysystem North AB.

Power PRO+ tryckspruta finns i fyra olika storlekar; 3L, 6L, 9L och 12L och är tillverkad av väldigt stryktåligt Polypropen-material för ökad livslängd. Viton-tätningarna garanterar en tät och läckagefri tryckspruta med material av högsta kvalitet. Power PRO+ kommer snart att vara tillgänglig i fordon, camping- och båtbranschen.

– Vi är glada att kunna erbjuda en professionell lösning för verkstäder och leverans avdelningar i vår bransch. Kvaliteten på ABNET är förträfflig och dessutom miljövänlig och i kombination med högkvalitativa trycksprutor förenklas tvätten av fordonen och säkerställer att man inte överdoserar och ”slösar” tvättmedel som man gör när man tvättar med hink och borste, säger Jonas Tidqvist, VD på KAMA Fritid.

Material av högsta kvalitet

Power PRO+ tryckspruta är en serie av slagtåliga, robusta och professionella trycksprutor med enastående kvalitet för den mest krävande användaren. ABNET Power PRO+ tryckspruta är främst avsatt för arbeten som fordonstvätt (tillämpning av rengöringsmedel och avfettningsmedel), mekaniska verkstäder, vid desinfektion, impregnering, livs-/och läkemedelsindustrin samt övriga industribranscher som kräver användning av kemiska produkter (inklusive väldigt aggressiva). Trycksprutan fungerar till all underhållsarbete och används vid rengöring av större ytor.

• Företagande, allmänt

ieasysystem North AB har nordisk exklusivitet för varumärket ABNET® med produktion och sluttillverkning i Sverige. Sedan 1980-talet har vårt laboratorium Socité de la Vigie forskat och utvecklat ett multifunktionellt rengöringsmedel under varumärket ABNET® för den professionella industrin på den globala marknaden.

Resultatet är ett rengöringsmedel med brett spektrum av tillämpning, hög prestanda, miljöeffektivitet och ekonomiska fördelar för krävande användare såväl som vardagligt underhåll för privatpersoner.

Läs mer på www.ieasy.se

Perya Khalit