If öppnar nya säljkontor

If öppnar under våren och hösten fyra nya franchisekontor. Den 19 maj invigs det nya kontoret i Uppsala och efter sommaren öppnar kontor i Västerås, Helsingborg och Malmö. Franchisekontoren kommer att sälja skadeförsäkringar till privatpersoner. If driver sedan tidigare försäljningskontor via franchising, med stor framgång, i Norge och Danmark. I Sverige har call centers varit Ifs huvudsakliga försäljningskanal för privatkunder. Genom säljkontoren kan nu kunderna få direkt personlig kontakt med säljare - antingen genom att besöka kontoren eller genom att få besök hemma. - Vi ser en potential för ökad försäljning även i Sverige genom att bredda vårt distributionsnät och möta kundernas behov av personlig service, säger Niclas Öst som är ansvarig för etableringen av Ifs nya franchisekontor. Marianne Ahlgren, pressekreterare Telefon: 070 352 23 63 Niclas Öst, ansvarig för etablering av franchisekontor Telefon: 08 788 30 85 If Skadeförsäkring är Nordens ledande skadeförsäkringsbolag med cirka 3,8 miljoner kunder i Norden och Baltikum. Bruttopremieinkomsten var 39 miljarder svenska kronor år 2003 och antalet medarbetare 7000