Ifs Eldsjälspris till Linköpingsbo

Eldsjälspriset på 50 000 kronor delas ut av Fryshuset och försäkringsbolaget If. Priset går i år till Benjamin Imamovic från Linköping.

Årets vinnare av Ifs Eldsjälspris är Benjamin Imamovic. Benjamin har genom Allaktivitetshuset i Skäggetorp, som är ett bostadsområde utanför Linköping, skapat verksamheter för alla invånare, över generations- och kulturgränser. Det har bidragit till att skapa en meningsfull fritid för unga och en positiv utveckling i hela Skäggetorp.

Motiveringen lyder: Benjamin Imamovic tilldelas Ifs Eldsjälspris för sitt stora engagemang i Skäggetorp och i ortens Allaktivitetshus. Benjamin har fyllt Allalktivitetshuset med positiva verksamheter som är öppna för alla.

- Benjamin är en verklig eldsjäl. Hans personliga engagemang gör skillnad och han är en värdig vinnare av årets Eldsjälspris, säger Katarina Mohlin, kommunikationsdirektör på If.

Ifs Eldsjälspris delas årligen ut till en eller flera personer eller organisationer som brinner för sin sak och vars verksamhet bidrar till ett bättre samhälle.

För ytterligare information: Daniel Claesson, Pressansvarig If Sverige. Mobil: 076-634 59 19 E-post: daniel.claesson@if.se

• Sociala frågor, allmänt

• if
  • eldsjälspriset
  • fryshuset
  • linköping

Försäkringsbolaget If är Nordens ledande skadeförsäkringsbolag med cirka 3,6 miljoner kunder i Norden och Baltikum. Ifs premieinkomst uppgick år 2010 till 40 miljarder svenska kronor och antalet anställda är 6 400. If ingår i finanskoncernen Sampo Plc. If erbjuder bland annat bilförsäkring, hemförsäkring och personförsäkring för privatpersoner och företag.