Marja Tullberg ny tillförordnad VD för IFU Arena

Det blev nyligen klart att Marja Tullberg kliver in som tillförordnad VD för IFU Arena.

Marja Tullberg har stor erfarenhet av att utveckla grupper och organisationer och av att skapa effektivare och mer lönsamma organisationer där människor trivs.

− Det har gått väldigt fort men jag har länge sett IFU Arena som ett andra hem och har tillbringat tid här med mina två barn sen de öppnade dörrarna. Jag tycker det är en fantastisk arena och ser fram emot att jobba här, säger Marja Tullberg.

I grunden är hon veterinär men har senaste åren utbildat sig på universitetet inom ledarskaps- och organisationsutveckling, förändringsledning och konflikthantering i arbetslivet. Hon har sen arbetat i en rad olika branscher och områden som databranschen, vården, veterinärvården, universitet och bioteknologibranschen. Hon har även varit verksam inom ideell verksamhet och styrelsearbete i kommersiell och ideell verksamhet.

− Min styrka är min entusiasm för att lösa problem och hjälpa individer, grupper och organisationer att se sina styrkor och hitta nya vägar. Jag ser möjligheter när andra ser svårigheter! Fortsätter hon.

Marja Tullberg kommer att jobba på konsultbasis fram till att en ordinarie VD är vald, någon gång efter hösten.

− Vi har tittat på lite olika alternativ och är mycket glada att Marja Tullberg kunde kliva på den här rollen. Vi är övertygade om att hon kommer ta hand om IFU Arena, med allt vet det innebär, med bravur, säger IFU Arenas styrelseordförande Ola Nordström.