Ny VD för IFU Arena AB

Tobias, som är Uppsalabo från födseln, kommer närmast från IT-sektorn, där han de senaste 20 åren haft ledande befattningar, senast som Nordenchef på Webtrend Nordic Sweden AB och på Oracle Svenska AB. Vid sidan av det ordinarie jobbet har Tobias också varit engagerat som eventmanager för en restauranggrupp i Uppsala, och medverkat till många uppmärksammade event. Tobias har också varit involverad i idrottsrörelsen sedan barnsben, som friidrottare i UIFoch ungdomstränare i klubben. innebandyspelare på mellannivå och elitspelare och landslagsman i amerikansk fotboll, och senast som drivande kraft i ett integrationsprojekt för ensamkommande flyktingbarn inom ramen för fotbollsspel i samarbete med IK Fyris. Tobias ägnade också ett år till att tillsammans med sin bror etablera curlinghallen i Uppsala och alla dess aktiviteter.

– Vi är riktigt nöjda att vi fått Tobias till VD i Arenabolaget. Han har en stor erfarenhet av ledarskap, en affärsmässig och kreativ läggning kombinerat med en jordnära och sympatisk personlighet och har en stadig förankring i och intresse för idrottsrörelsen. Tobias kommer att som ledare för vårt kompetenta team av medarbetare att fortsätta den fina utvecklingen och stärka varumärket för vår för vår Arena, säger Ola Nordström, styrelseordförande för IFU Arena AB.

– Jag har äntligen fått mitt drömjobb, som jag nu med ödmjukhet och spänning ser fram emot; att vara delaktig i att bygga Uppsala som en framgångsrik idrotts- och evenemangsstad, tillsammans med mina kollegor, arbeta nära idrottsklubbarna, arrangörer, Uppsala kommun och alla företagspartners, för att skapa de bästa förutsättningarna för trivsel och glädje och se till att i många år försvara titeln Årets Idrottsarena, säger Tobias Svensson.

För mer information kontakta:

Ola Nordström, styrelseordförande IFU Arena

018-157680, 070 – 665 76 80

ola.nordstrom@nordstromadvokater.se

Tobias Svensson, VD på väg

Tobias.hs.svensson@gmail.com

• Uppsala

Uppsalas största idrottsarena - samlingsplatsen för utövare och älskare av innebandy och friidrott, men också för ungdomar och andra Uppsala-bor. Här arrangeras även annan idrott till exempel basket, badminton, bordtennis med mera.

Utöver idrotten så uppträder artister som Orphei Drängar, Tomas Ledin, Mia Skäringer, Alcazar, Bo Kaspers Orkesterkonserter i den utsökta huvudarenan. Den stora hallen med fyra fullstora innebandyplaner fungerar utmärkt för mässor och utställningar.

IFU Arena är inte som någon annan arena. Den ägs och drivs av 17 föreningar som är olika stora, som har olika ambitionsnivåer och olika förutsättningar. I en gemensam styrelse fattas beslut både i vardagliga frågor om drift och ekonomi men också när det gäller framtida verksamhet.

Adam Troy

Presskontakt Sociala Medier