Tomas Grönberg lämnar IFU Arena

Tomas Grönberg kommer att lämna sitt uppdrag som VD för IFU Arena. Efter fyra år är det dags att gå vidare och lämna över till någon annan.

– Min drivkraft har varit att få arenan etablerad som en självklar mötesplats för hela Uppsala. Att bygga nya verksamheter som ger både ekonomisk trygghet och glädje varje dag. Vi är framme vid det målet nu och min kreativa roll har förändrats till en mer administrativ. Jag ser med glädje tillbaka på fyra fantastiska år.

Tomas formulerade värdegrund och huvudinriktning redan innan arenan var färdig. IFU Arena och verksamheten skulle kännetecknas av jämlikhet, allas lika värde, kamratskap och tillgänglighet för alla. ”Genom idrott och glädje skapar vi ett bättre Uppsala”.

– Denna värdegrund har också verkligen kännetecknat verksamheten, säger IFU Arenas styrelseordförande Ola Nordström.

IFU Arena önskar Tomas all lycka i framtiden.

Kontakter:
Ola Nordström, ola.nordstrom@nordstromadvokater.se, 070-6657680