Närodlat på Sparbanken Syds fondtorg

Sparbanken Syd, Sveriges äldsta bank, expanderar sitt fondtorg och breddar sitt erbjudande med att ta in två fonder från fondbolaget IKC. Ett partnerskap där det regionala näringslivet skapar förutsättningar för ett långsiktigt samarbete mellan två finansiella aktörer som båda har rötterna i Skåne.

Nu tar vi nästa steg i vårt syfte att erbjuda ännu fler sparare våra fonder. Det ska vara enkelt och smidigt att investera i IKCs fonder. Vi arbetar fokuserat med vårt mål att öka tillgängligheten för fonderna genom att sluta avtal med olika samarbetspartners. Vårt senaste avtal har resulterat i att vi finns valbara på Sparbanken Syds fondtorg som har ett stort urval av marknadens bästa fonder.

— Partnerskapet med Sparbanken Syd går helt i linje med vår långsiktiga strategi att öka tillgängligheten av våra fonder till spararna. Det känns extra glädjande att kunna erbjuda våra fonder på Sparbanken Syds fondtorg som är en av de mest innovativa och användarvänliga plattformarna för investeringar, säger Hans Andersson, VD på IKC Fonder.

Fondtorgen har på senaste år underlättat sparandet enormt eftersom det är fördelaktigt att ha en handelsplats till alla sina investeringar.

— Vi ser fram emot att erbjuda IKCs fonder eftersom det innebär att våra kunder nu får tillgång till ytterligare ett framgångsrikt fondbolag, säger Joakim Jidemo, chef för förmögenhetsmarknad på Sparbanken Syd. Vi expanderar vårt fondtorg med två intressanta IKC-fonder som kompletterar vårt övriga utbud väldigt bra, fortsätter Joakim.

IKC-fonder som finns valbara på Sparbanken Syds fondtorg är:

IKC Global Brand

Fonden är en aktivt förvaltad aktiefond som investerar på den globala aktiemarknaden med ett särskilt fokus på starka och välkända varumärken.

IKC Filippinerna

Fonden är en aktivt förvaltad aktiefond som främst investerar i filippinska bolag eller bolag som bedriver ekonomisk verksamhet i Filippinerna.

Förvaltare: Inge Knutsson. Avgift: 1,9 %

För mer information hur du kan köpa IKCs fonder hos Sparbanken Syd klicka här

För mer information, vänligen kontakta:

Hans Andersson, VD IKC Fonder, telefon 0735 - 17 98 00, hans.andersson@ikcfonder.se