Kommentar till IKEA FAMILY LIVE artikel i Ryssland

I det senaste numret av vår kundtidning IKEA FAMILY LIVE finns en artikel där ett lesbiskt par med ett barn i London visar upp sitt hem och hur de inreder utifrån att bo på liten yta. Artikeln går ut i 25 länder. Ryssland har infört en lag som förbjuder denna typ av marknadsföring. Det är en lag som kritiseras av många, men som vi måste förhålla oss till. Vi har därför fattat ett beslut om att avstå från att publicera artikeln i den ryska utgåvan.

Vi tror att vi på lång sikt kan ha en positiv inverkan på samhället genom att finnas på plats och arbeta baserat på våra värderingar: IKEA vill bidra till bättre vardag för de många människorna och vår ambition med tidningen är att spegla en mångfald av olika boendesituationer och dela med oss inspiration och idéer. På IKEA ska alla känna sig välkomna, delaktiga och uppskattade för sina olikheter såväl som sina likheter, det gäller både medarbetare och kunder.

Pressjour IKEA-koncernen Sverige

Presskontakt Pressjour för journalister och nyhetsmedia 0476-44 07 70

Presslån och pressbilder på produkter

Presskontakt Vänligen mejla era önskemål