Tore Bertilsson - ny ledamot i IKEA Gruppens styrelse från och med september 2014

Pressmeddelande   •   Maj 27, 2014 13:00 CEST

Tore Bertilsson, tidigare vice VD och CFO på SKF, blir ny ledamot i INGKA Holding B.V. Supervisory Board, IKEA Gruppens styrelse, från 1 september 2014. Bertilsson efterträder Carl Wilhelm Ros, som stannar i styrelsen fram till årsskiftet.

- Tore har lång och tung erfarenhet av koncernledningen i ett globalt storföretag och kommer att axla rollen som styrelseledamot mycket väl, säger styrelseordförande Göran Grosskopf.

Tore Bertilsson gick nyligen i pension från SKF efter många år som vice VD och CFO. Han är bland annat styrelseordförande i PRI Pensionsgaranti samt styrelseledamot i Gunnebo och i Ågrenska, det senare ett nationellt kompetenscentrum för barn och ungdomar med sällsynta diagnoser.

For information in english, please see attached PDF document.

För mer information vänligen kontakta:
Josefin Thorell, Media relations IKEA Group, +46 709 93 63 76 ikea.pr@ikea.com

OM IKEA SVERIGE
Vår vision är att skapa en bättre vardag för de många människorna. IKEA Gruppen erbjuder väldesignad, funktionell och prisvärd heminredning med hög kvalitet för livet hemma. Vi integrerar hållbarhet i allt som görs och stöder kontinuerligt sociala initiativ. IKEA grundades 1943 och har idag 18 varuhus och e-handel i Sverige, varuhusen har årligen har 34 miljoner besökare. IKEA Gruppen har 303 varuhus i 26 länder som årligen har 690 miljoner besökare och hemsidan har en miljard besökare varje år. IKEA katalogen trycks i 211 miljoner exemplar på 29 språk. www.IKEA.se

Kommentarer (0)