Grundkurs i klassisk massage på IKSU sport

I kursen ingår grunderna i klassisk massage. Kunskaperna deltagaren får räcker för att ge massage till arbetskamrater, vänner och bekanta - för hemmabruk. Undervisningen består av en mindre teoretisk del och en större praktisk del. Kursdeltagarna övar på varandra, så deltagarna kommer både att ge och få mycket massage under kurstiden. Under kursen får du som deltar en insikt om vad det innebär att vara massör. Du får lära dig massagegrepp för rygg, axlar, nacke, säte, mage, ben, fötter, armar, händer och ansikte. Sammantaget  blir det en enkel men effektiv helkroppsmassage i avslappningssyfte. Ett instruktivt kompendium med text och bilder av alla grepp ingår.

Kursledare: Lars Lindestad, dipl. massageterapeut Axelsons gymnastiska institut, av Branschrådet Svensk Massage certifierad massör.

Omfattning
: