Gruppträningsnyheter på IKSU spa

Från och med januri 2012 finns gruppträningsformen BODYCOMBAT™ på IKSU spa. Dessutom finns SH´BAM™, Pilates och Punch Out med som nykomlingar på gruppträningsshemat på IKSU spa.

BODYCOMBAT™
– konditionsträning till motiverande musik med inslag av olika självförsvarsdiscipliner som t ex, karate, kung-fu och thaiboxning! BODYCOMBAT™ är ett förkoreograferat program från Les Mills International, Nya Zeeland. Mer info på www.lesmills.com

SH´BAM™
– det senaste konceptet från Les Mills. Det är ett 45 minuters enkelt och roligt danspass med underbar musik!  Passet, som är 45 minuter, startar med en enkel uppvärmning som följs av okomplicerade och roliga danskombinationer till skön musik, gamla och nya favoriter. Kombinationerna varvas mellan hög intensitet och återhämtning så att du får riktigt bra konditionsträning.

Pilates
– ht 11 startade vi med Pilates Cirkel och nu utökar vi schemat med ett Pilates (matwork) kl 12:05 torsdagar. Här tränas stabilitet, muskelförlängning och styrka i framförallt bålens djupliggande muskler, kroppens kärna. Pilates stärker både kropp och själ och handlar även om balans, andning, mentalt fokus, uthållighet och avspänning. Pilates passar alla från elitidrottare till motionär oavsett ålder och träningsbakgrund.

Pilates Cirkel flyttar till tisdagar kl 17:15.

Punch Out
– Power pace byter namn till Punch Out! På Punch Out tränar vi kondition, styrka och explosivitet med utvalda tekniker tagna från olika kampsporter. Vi tränar parvis och i grupp. Vi använder oss av handskar och mittsar i olika storlekar. Utrustning finns att låna.

Välkommen till ett nytt träningsår på IKSU spa!

Anna-Karin Hammar
Gruppträningsansvarig IKSU spa