IKSU stödjer initiativet ”Beachvolley MOT cancer”

IKSU stödjer initiativet ”Beachvolley MOT cancer”. Den 8 februari 2014 arrangerar sektionen IKSU beachvolley en beachvolleyturnering vars syfte är att samla in pengar till Cancerfonden. För varje medlem som anmäler sig till turneringen går föreningen IKSU in med 50:- till insamlingen”Beachvolley MOT cancer”.

Initiativtagare till ”Beachvolley MOT cancer” är Stefan Stiffe Bernholm; en känd beachvolleyspelare. Han fick själv  i november en dyster diagnos – en obotlig cancersjukdom som han nu går sitt livs kamp emot. Innan livet tar slut för honom vill han hjälpa till att samla in så mycket pengar som möjligt till Cancerfonden så att andra inte skall drabbas. Stiffes engagemang för beachvolley och sportens utövare; bland annat genom ”Back to the Beach” och ”Beachcamp”, har betytt oerhört mycket för beachvolleyn i Sverige. Att han nu lägger sin energi på att skapa ”Beachvolley MOT cancer” är väldigt talande för det engagemang Stiffe har för sina medmänniskor. Läs mer gärna mer om Stiffe och kampanjen på www.beachvolleymotcancer.se

Den 8 februari hyllar IKSU beach Stiffes engagemang och hans kamp mot cancern genom en heldag för ”Beachvolley MOT cancer” 8 februari 2014.
Dagen inleds med en lotturnering i beachhallen Las Palmas på IKSU sport kl 13:00 – 17:00. Preliminärt har turneringen 144 platser och mer information om upplägget kommer inom kort. Eftersom det är en medlemsturnering kostar anmälan ingenting, däremot ordnar IKSU beach ett stort lotteri under turneringen med fina priser.