TRX på IKSU sport

Träningsredskapet TRX® är en nyhet i gymmet på IKSU sport. TRX är ett mångsidigt och effektivt träningsredskap för funktionell träning där du använder din egen kroppstyngd och gravitationen för att träna styrka, balans, flexibilitet och stabilitet. Graden av belastning bestäms av din kropps lutning eller position i förhållande till golvet.

Ida Rautila som är personlig tränare och gyminstruktör på IKSU berättar att TRX både passar nybörjare och de som tränat länge eftersom belastningen utgår från varje individ. Hon rekommenderar dock alla att anlita en instruktör för en introduktion till TRX för att lära sig övningarna och få rätt teknik.

- TRX passar som komplement till all övrig träning då det skiljer sig från både traditionell styrketräning och gruppträning, berättar Ida Rautila. Utrustningen finns i gymmet och är tillgänglig för alla. Vi kommer även starta workshops och grupp PT med TRX. En av fördelarna med TRX är att du kan träna i princip överallt, utomhus, hemma eller på resan, bara du har lärt dig grunderna, avslutar Ida.

Läs mer om personlig träning på IKSU

Läs mer om TRX®  på www.TRXtraining.com

• Friskvård

• iksu sport