Årets Swedish Beach Tour den största på många år!

16–19 augusti står Umeå åter som arrangör för sommarens absolut skönaste evenemang när finalen av Swedish Beach Tour går av stapeln på Skeppsbron.

2017 års upplaga blir den största på många år. Sommaren omfattar hela nio tourstopp, inklusive SM-veckan på Skrea strand i Falkenberg och Tourfinalen i Umeå.

Det ska bli riktigt roligt, säger Sofia Lind, projektledare från IKSU, som är lokal arrangör. Beachvolleykulturen i Umeå är otroligt härlig och jag ser fram emot en verklig folkfest på Skeppsbron i sommar. Att touren har några extra stopp i år kommer troligen ge en extra spets till finalen!

Fantastiskt att för 3e året i rad få avsluta med Tourfinalen i Umeå där Swedish Beach Tour är som starkast. Det kommer bli en mäktig avslutning på en till synes komplett Swedish Beach Tour 2017, säger Jakob Birgersson, projektledare för Swedish beach tour.

Kom och var med när Sveriges bästa spelare ska göra upp om Tourguldet! Life´s a beach!

Preliminärt program

Onsdag 16/8
Kidsvolley
Företagscup

Torsdag 17/8
Inledande spel, Swedish Beach Tour

Fredag 18/8
Åttondelar och kvartsfinaler, Swedish Beach Tour.

Lördag 19/8
Semifinaler och finaler, Swedish Beach Tour.
Officiell beachfest

För mer information om Swedish Beach Tour