IKSU har fyra spelare med i den svenska truppen innebandy-VM

Lördag den 7e december drar innebandy-VM igång och IKSU har fyra spelare med i den svenska truppen på 20 spelare som åker till Tjeckien för att försvara sitt guld från 2011. Iza Rydfjäll, Victoria Wikström, Cassandra Edberg och Josefina Eiremo.

–Att få äran att representera ett landslag är såklart en väldigt speciell känsla. Det känns otroligt roligt att få åka och spela ytterligare ett VM och jag ser verkligen fram emot det, säger Josefina Eiremo.

Du är ju dessutom lagkapten, hur känns det?

–Det känns bra och är både inspirerande och utvecklande. En sann är och något jag är stolt över, säger Josefina.

Före detta mästerskap kommer truppen åka ner till Fuerta ventura på Kanarieöarna i en vecka för att slipa på de sista detaljerna.

–Gällande vm-lägret så känns de otroligt härligt att få åka utomlands, få se solen och känna värmen såhär i novemberkylan. Jag förväntar mig att vi som grupp kommer bli ännu tightare efter den veckan och förhoppningvis lite brunare också, säger Cassandra Edberg och fortsätter:

–Spelmässigt ska vi jobba på detaljer och specialteams och de tror jag vi definitivt ha nytta av!

Sverige har lottats in i en grupp med Finland, Polen och Ryssland och nedan följer datum och tider för alla gruppspelsmatcherna.

Nedan följer Sveriges gruppspelsmatcher

Lördag 7/12

14:00 Sverige-Finland

Söndag 8/12