IKSU kendo knep brons vid årets SM - första lagmedaljen på 9 år

I kvartsfinalen mötte vi Malmö:s lag som har många guldmedaljer i bagaget. Tack vare att alla i laget presterade på topp så kunde lagledaren, Erik Samuelsson gå ut i sista matchen med en motståndare som var tvungen att jaga poäng vilket öppnade för Samuelsson att lugnt vinna på kontringar.

Förberedelserna inför SM 2016 har redan börjat, och tävlingarna kommer gå av stapeln i Skellefteå. Det var också Skellefteå som besegrade IKSU kendo i semifinalen. Trots att IKSU kendo tog ledningen i den matchen, så kunde man inte stå emot laget från Skellefteå - i alla fall inte denna gång. Skellefteå föll sedan i finalen mot FSKA från Stockholm.

- Oavsett att vi förlorade mot våra ärkerivaler, så nådde vi ända in i mål! förklarar Samuelsson stolt. Vilken insats vi gjort tillsammans! Jag är så mycket glad och stolt, precis som alla i hela laget. Vi har peppat järnet för att sätta årets SM som en ny plattform. Vi VANN bronsmedaljerna i år! Värt att nämna, är att vår Evelina Broman vann över årets mästarinna på damsidan i matchen mot Skellefteå och fick utmärkelse "Bästa Fighting Spirit".

- Med lite mer erfarenhet, rutin, och fler tävlingar bakom oss, kommer det inte dröja länge innan vi börjar plocka hem medaljer av ädlare valörer!

På bilden:

Från vänster: Andreas Brännström, Evelina Broman och Mathias Brännström håller upp medaljerna åt Carl Papworth och Erik Samuelsson som inte kunde närvara vid prisceremonin.

Kontakter IKSU kendo:

Ordförande: Erik Samuelsson, erik@iksukendo.se