IKSU släpper nya bokningsappar

I dagarna lanserar IKSU nya bokningsapplikationer för IPhone och Android. Applikationerna är utformade för att göra det enkelt att boka schemalagda pass på IKSU:s anläggningar. För att kunna boka krävs att du är medlem i föreningen IKSU och har ett giltigt IKSU-kort. Applikationerna har utvecklats av Sogeti. De finns att ladda ner gratis i App Store och Google Play.

– Tanken har varit att skapa ett slimmat verktyg för våra medlemmar med IKSU-kort som snabbt och enkelt vill kunna boka och hålla reda på sina bokade pass. Ett komplement till webbokningen på iksu.se, säger Andreas Christiansen Chef Marknad och kommunikation, IKSU.

– Med enkelhet som ledord hoppas vi förena nytta med nöje för IKSU:s aktiva medlemmar. Det har varit ett inspirerande projekt där vi fått utrymme att tänka nytt och fokusera på användaren, säger Per Sundgren Projektledare, Sogeti.

Funktioner som är med i den första versionen:
  • Logga in Boka/avboka gruppträningsklasser, lagbollsport och andra aktiviteter som finns i bokningsschemat
  • Se sitt nästa bokade pass
  • Se schemat i bokningen en vecka framåt
  • Filtrera på anläggning och passtyp
  • Spara det senaste filtret
  • Söka på dag och tid
  • Lägga till bokade pass i sin kalender
  • Se öppettider på IKSU:s anläggningar inklusive nästkommande helgöppettider
  • Hitta kontaktuppgifter till IKSU:s anläggningar
  • Välja tema och lägga till en profilbild

Andreas Christiansen