Le Garage ny leverantör av mat till IKSU spa

IKSU har tecknat avtal med Bistro Le Garage på Umedalen angående samarbete gällande leveranser av mat till caféet samt relax- och konferensverksamheten på IKSU spa. Avtalet träder i kraft den 11 januari 2011.

– Valet av Bistro Le Garage beror till stor del på närheten då deras kök är beläget alldeles intill IKSU spa på andra sidan av Umedalsallén samt att de satsar på ekologisk och närproducerad mat, säger Margareta Ericsson Lif, VD och sportchef på IKSU. Vi hoppas och tror att samarbetet med Bistro Le Garage kommer att stärka den positiva upplevelsen av att vistas på IKSU spa.

– Vi ser fram emot att få servera vår mat även på andra sidan gatan i den unika miljö som IKSU spa har att erbjuda. säger Peter Stenmark restaurangchef och ägare på Bistro Le Garage.

För kontakt och mer information om samarbetet:

IKSU
Margareta Ericsson Lif
VD/sportschef
E-post: margareta.lif@iksu.se

Adress: Petrus Laestadiusväg 15
Box 7092, 90703 Umeå

www.iksu.se

Le Bistro Garage
Peter Stenmark
info@bistrolegarage.com

Umedalsallén 15
903 64 UMEÅ

www.bistrolegarage.com

• Mat

• iksu spa

IKSU driver en av Sveriges största idrottsanläggningar, IKSU sport vid universitetsområdet i Umeå.  I anläggningen finns Nordens största gym på 2300 kvm samt lokaler för gruppträning, simning, klättring, boll- och racketsporter med mera. Systeranläggningen IKSU spa, belägen i natursköna omgivningar på Umedalen erbjuder träning och återhämtning i rofylld miljö. Varje vecka genomförs över 300 gruppträningspass på IKSU. Föreningen IKSU – Idrottsklubben studenterna Umeå – har ca 18.000 fasta medlemmar. IKSU har 17 sektioner med verksamhet inom alltifrån innebandy till beachvolley och friluftsaktiviteter. I IKSU-gruppen ingår även bolaget IKSU Hälsa AB med fokus på behandlingar, hälsoprogram och konferensverksamhet.