Ny huvudcoach klar för IKSU innebandy

Efter att ett och ett halvt år valde Magnus Norrman att avsluta sin tränarkarriär efter SM-guldet i våras. Nu står det klart att Lars Bergström blir ny huvudcoach för IKSU innebandy.
- Det är en stor ära att bli tillfrågad, säger Bergström.

Med tidigare tränaruppdrag hos både Umeå City i Allsvenskan och Thorengruppen i SSL, blir nu nästa klubbadress för Lars Bergström, IKSU innebandy.
- Det kittlade till i magen direkt när jag fick förfrågan och möjligheten till att vara en del av världens bästa innebandyförening. För mig var beslutet självklart efter att jag pratat med både familjen och min arbetsplats, deras stöd var avgörande.

Bergström menar att det finns utmaningar både på och utanför planen inför nästa säsong.
- Jag ser verkligen fram emot kommande säsongs nya utmaningar som vi kommer ställas inför, inte minst då en handfull spelare har lämnat och nya kommer att fylla på. På pappret har vi en trupp som kan försvara gulden som togs förra säsongen men sen är det upp till oss ledare att få ut max av gruppen. Vi ska också försöka få de yngre och nya spelarna att ta för sig och samtidigt driva laget samt sig själva framåt direkt. För mig personligen hoppas jag på att hamna i situationer som kräver utveckling av mitt ledarskap.

För klubbchef Jocke Sjöström är Lars Bergström en viktig pusselbit i resan mot nya framgångar för mästarlaget från Umeå.
- Vi får in en huvudcoach som verkligen har koll på vad som krävs på högsta nivå. Lasse har erfarenhet från elitinnebandy både som tränare och spelare och kommer passa perfekt in hos oss med sitt driv och sin kunskap.