SM-silver i Kendo till IKSU genom Maja Vågberg

Helgens SM-tävlingar i Skellefteå gav silver i dam till Maja Vågberg, IKSU.

Laget från IKSU bestod av Anders Hedman, Evelina Broman, Mathias Johansson, Andreas Brännström och Maja Vågberg. Mattias Brännström var uttagen med tyvärr sjuk vid tillfället.

Maja Vågberg har tagit medaljer både i Sverige och utomlands de senaste åren och är med i  landslaget sedan flera år. Majas mål är givetvis fortfarande SM-guld, men först och främst satsar hon tillsammans med Michiko Komaki (som nu tog guldet i dam-SM i Kendo för tredje året i rad) på EM-medalj i Paris i april.

• Kampsport

• iksu kendo

Den ideella idrottsföreningen IKSU driver en av Sveriges största idrottsanläggningar, IKSU sport vid universitetsområdet i Umeå. I anläggningen finns Nordens största gym på 2300 kvm samt lokaler för gruppträning, simning, klättring, boll- och racketsporter med mera. Systeranläggningen IKSU spa, belägen i natursköna omgivningar på Umedalen erbjuder träning och återhämtning i rofylld miljö. Bonusanläggningen IKSU plus öppnade hösten 2012 i centrala Umeå.Varje vecka genomförs över 300 gruppträningspass inom IKSU. Föreningen IKSU – Idrottsklubben studenterna Umeå – har ca 22 000 medlemmar. IKSU har 16 sektioner med verksamhet inom alltifrån innebandy till beachvolley och friluftsaktiviteter. I IKSU ingår även helägda dotterbolaget IKSU Hälsa AB med fokus på behandlingar, hälsoprogram och konferensverksamhet.

Patrik Sundström

Sektionskoordinator 090-170875