Framtidens återvinning - ett uppdrag för dagens studenter

För att få nya infallsvinklar kring hur kommande kunder ser på återvinning i morgondagens samhälle anordnar vi på IL Recycling en innovationstävling för studenter. Studenterna kommer att i en strukturerad process få tolv timmar på sig att ta sig an frågan som avser en av IL Recyclings stora utmaningar – hur ser framtidens återvinning i hemmet ut?

Nu på söndag och måndag, den 19e och 20e april, arrangerar vi på IL Recycling en innovationstävling för drygt trettio hållbarhetsintresserade studenter från universitet runt om i landet. Genom att skifta perspektiv till hur dagens studenter ser på hållbarhet och återvinning i det framtida hemmet, tror vi oss kunna få se förslag på smarta och hållbara tjänster som ligger rätt i tiden. Ledorden för tävlingen är internethandel, tjänstetrender och återvinning för hemmet.

- Vi på IL Recycling har ett starkt ökat fokus på att vara i framkant i vår bransch med avseende på innovation och affärsutveckling. Detta event är ett av flera tydliga steg i den riktningen! Utifrån ett strategiskt perspektiv är det väldigt intressant att ta del av studenternas tankar om framtidens tjänster och möjliga trender berättar Magnus Gyllenrapp, chef för avdelningen innovation & affärsutveckling, IL Recycling.

- Att få möjligheten att genomföra detta event tillsammans med motiverade och hållbarhetsintresserade studenter är fantastiskt kul, säger Joel Arnoldsson, projektledare för innovation & affärsutveckling, IL Recycling. Vi hoppas på många spännande idéer som kan bidra till att bryta mönstret i en annars väldigt likformig bransch. Nu ser vi fram emot att hälsa alla deltagare välkomna till IL Recycling Challenge 2015, avslutar Joel.

För mer information om IL Recycling Challenge kontakta:
Magnus Gyllenrapp, chef för innovation & affärsutveckling, IL Recycling
E-post: magnus.gyllenrapp@ilrecycling.com Tfn. 0725 20 19 25

Joel Arnoldsson, projektledare för innovation & affärsutveckling, IL Recycling
E-post: joel.arnoldsson@ilrecycling.com Tfn. 0725 39 18 23

Följ gärna IL Recycling Challenge på vår blogg meratthämta.se

• innovation

IL Recycling är en helhetsleverantör av återvinningstjänster. Vi tar hand om allt som blir över och skapar värde genom att återvinna så långt det är möjligt. Slutprodukten är värdefull råvara som vi levererar till industrin.

Vår utgångspunkt är att det alltid finns mer att hämta: mer miljövinster för samhället, mer återvunnet material som råvara, och mer värde för våra kunder genom ständigt förbättrade lösningar för effektiv återvinning.

Koncernen, som har 700 anställda med rikstäckande verksamhet i Sverige och Polen, ägs av Fiskeby Board, SCA, Smurfit Kappa och Stora Enso.