Succébussen rullar igen till Mariefred

Stockholmarna bjuds på gratis resa till julshopping och konstmarknad i Mariefred.

Succén från i somras, då konsthallen Grafikens Hus arrangerade gratisbussar på helgerna från Stockholm, tas nu upp igen lagom till julhandeln i Mariefred. Företagarföreningen IMariefred.nu arrangerar och bussen körs tre helger i december med start nu till helgen 1 och 2 december. Söndag 1:a Advent hålls även traditionsenligt Mariefreds stora julmarknad.

Mariefredsbussen kommer att köra tre helger i december: lördag och söndag den 1- 2/12, 8- 9/12 samt 15-16/12.  Första turen går från Stockholm på lördag den 1 december och kör då kl 10.00 från Klarabergsviadukten i Stockholm. Vid 11.00 är man framme i Mariefred och har då hela dagen på sig att strosa runt bland affärer och hitta fina julklappar, äta lunch och fika på något av caféerna eller restaurangerna. En perfekt avrundning på dagen blir att fynda konst på Grafikens Hus konstjulmarknad innan bussen går tillbaka kl 16.00 för att vara tillbaka i Stockholm vid 17-tiden.

-        Vi är fantastiskt glada över vilket genomslag bussen fick i somras för hela Mariefred. Det vart en riktig snackis och bussen gick full i stort sett varje helg. Under hösten har vi haft många samtal med frågor om bussen och när den kommer att gå igen. Nu till julhandeln kände vi att det passar perfekt att erbjuda gratis bussresor för våra besökare från Stockholm igen, säger Anita Eklund, ordförande i Företagarföreningen IMariefred.nu

Den här gången arrangerar Företagarföreningen IMariefred.nu tillsammans med alla handlare, caféer, restauranger, hotell och besöksmål i staden.

-        Vi ser fram emot att få ta hand om alla besökare som kommer till Mariefred i december och visa upp hur mysig staden är även den här tiden på året.  För att skapa en levande stad, både för oss som bor här och våra besökare, så gäller det att hålla öppet året runt och det arbetar vi stenhårt med. Våra butiker är laddade och här är det perfekt att hitta roliga julklappar i lugn och ro. Och inte minst passa på att njuta lite av julstämningen, säger Anita Eklund, ordförande i Företagarföreningen IMariefred.nu

Praktisk information

Datum:
Mariefredsbussen kör tre helger i december: 1-2/12, 8-9/12 och 15-16/12
Avgång:
avgår lördagar och söndagar, kl. 10.00 från Klarabergsviadukten, busshållplatsen över Vasagatan, riktning Sergels Torg, Stockholm
Hemfärd:
kl. 16.00 från Grafikens Hus, Mariefred, tillbaka ca 17.00 vid Klarabergsviadukten, Stockholm
Restid:
cirka 1 timme med veteranbuss genom natursköna Sörmland
Läs mer på:
ww.imariefred.nu