Internationell topptalare till Stockholm i slutet av mars

Ryan Merket, en entreprenör med passion for sociala medier, kommer till Internet Marketing Conference (IMC) i Stockholm för att tala på Training Day 25 mars och Success Day 26 mars.

Ryan jobbade för Facebook fram till och med januari i år. Där hjälpte han företag som HuffingtonPost, NBC, Disney, Digg.com, Hulu och teamet bakom OS i Vancouver att integrera Facebook Connect.

Innan Ryan började på Facebook var han med och grundade Ping.fm.

På IMC kommer Ryan berätta om värdet av att integrera med Facebook Connects API:er, hur man tar reda på vilken funktionalitet som är värdefull att ta med, hur man kan jobba med sociala widgets och hur man kan genomföra A/B test för att maximera effekten.

Ryan Merket ansluter sig till flera andra internationella talare under de tre dagarna i Nacka utanför Stockholm. Med i programmet finns även Gillian Muessig (medgrundare av SEOmoz), Mona Elesseily (chef för marknadsstrategin på Page Zero Media) och Chris Goward (VD och medgrundare av WiderFunnel Marketing Optimization).

Läs mer om konferensen:

• internetmarknadsföring