CHRISTIAN OLSSON OCH IMG INLEDER SAMARBETE

IMG knyter till sig en av Sveriges största friidrottsprofiler, Christian Olsson, som kommer ingå i avdelningen IMG Athletics och arbeta med utvecklingen av företagets friidrotts evenemang.

IMG har kontinuerligt ökat sitt engagemang inom friidrotten de senaste åren.  Samarbetet med IAAF, kring Golden League, inleddes 2006.  Serien expanderade 2010, från Europa till att även inkludera USA, Mellanöstern och Asien samt bytte namn till Diamond League.  IMG ansvarar för global försäljning av media rättigheter och säkerställer produktionskvaliten.

I Sverige arbetar IMG Athletics primärt med sponsorship försäljning av DN Galan (ingår i IAAF Diamond League), XL Galan och Finnkampen.  Det är kring dessa projekt som IMG och Christian Olsson inleder ett samarbete.

– Christian Olsson är en av Sveriges största friidrottsprofiler genom tiderna och vi tycker det skall bli spännande att samarbeta, säger Kristian Hysén, Nordenchef på IMG Media.

– Uppdraget består primärt av försäljning där min uppgift blir att förmedla hur företag bäst kan dra nytta av satsningar på stora friidrottstävlingar, säger Christian Olsson.

– Det blir värdefullt för oss och våra samarbetspartners att få Christians medverkan kring deras satsningar på friidrotten, säger Lars Enström, Sponsringschef på IMG Stockholm.

IMG representerar bl. a följande friidrottsrättigheter:

• Diamond League (inkl DN Galan)
  • IAAF Zagreb World Challenge
  • IAAF FBK Games - Hengelo World Challenge
  • XL Galan
  • Finnkampen
För ytterligare information kontakta:

Kristian Hysén - Nordenchef IMG Media
kristian.hysen@imgworld.com

• Bollsporter

• friidrott
  • wme | img

Om IMG

IMG är ett globalt sport, mode och medieföretag, med närmare 3000 anställda belägna i mer än 30 länder över hela världen.

IMG: s kompetensområden inkluderar: IMG Media, IMG Events och Federations, IMG Fashion, IMG Models, IMG Art + Commerce, IMG Clients, IMG Academy, IMG College, IMG Consulting, IMG Licensing och IMG:s joint ventures i Indien, Kina, Brasilien och Turkiet.  Mer information finns på www.imgworld.com.