Strive Sport TV utvider distribusjonen med Canal Digital i Norge

Streamingtjenesten Strive Sport lanserte i fjor TV-kanalen Strive Sport TV med fotball i verdensklasse fra LaLiga, Serie A og Major League Soccer. Kanalen har nå signert en avtale med Canal Digital om distribusjon til deres kunder i Norge som starter denne helgen.

I løpet av en normal uke viser Strive Sport TV opptil ti live-kamper fra spansk, italiensk og nordamerikansk ligafotball. Seerne kan følge klubber som Barcelona, Real Madrid, Real Sociedad, Juventus og Milan samt noen av verdens beste spillere som Lionel Messi, Cristiano Ronaldo, Christian Eriksen, Zlatan Ibrahimović, Sergio Ramos og Romelu Lukaku.

Årets sesong har hatt en rekordinteresse i Norge med Martin Ødegaards suksess i Real Sociedad og spekulasjoner om hvor han skal spille neste sesong. Sesongen er ekstra spennende med en live toppkamp i både LaLiga og Serie A med flere klubber som kan ta med seg titlene hjem.

Tidligere har Strive Sport TV vært tilgjengelig gjennom Altibox, Telia GET og Telenor, samt gjennom streamingtjenesten strivesport.com.

- Ambisjonen vår er at så mange fotballfans som mulig skal se fotball i verdensklasse og følge disse ligaene. Partnerskapet med Canal Digital er veldig viktig, og dermed er ikke bare streamingtjenesten vår, men også kanalen Strive Sport TV tilgjengelig for hele Norge, sier Kristian Hysén, administrerende direktør i IMG Nordic, som driver Strive.

- Vi er glade for å kunne komplettere vår allerede svært innholdsrike sportspakke med Strive Sport TV, med nye kamper fra spanske LaLiga og italienske Serie A. Med denne pakken kan våre kunder oppleve kamper med høy kvalitet fra alle de viktigste internasjonale fotballigaene på ett sted. I tillegg inneholder pakken også mye annen spennende sport, som f. eks PGA golf, NHL Hockey og Formel 1. Våre sportsinteresserte kunder får dermed all sport på ett sted til en meget god pris, sier Bjørn Ivar Moen, administrerende direktør i Canal Digital.

Strive Sport TV vil være en del av Canal Digitals sportspakke som starter med helgens kamper med Real Sociedad - Valladolid fredag 21.00 og Real Madrid - Barcelona i El Clásico søndag 21.00.

Nicklas Brunzell, Presseansvarlig IMG, nicklas.brunzell@img.com, +46 70 8864200

• Evenemang

IMG is a global leader in sports, fashion, events and media, operating in more than 30 countries. The company manages some of the world’s greatest sports figures and fashion icons; stages hundreds of live events and branded entertainment experiences annually; and is a leading independent producer and distributor of sports and entertainment media. IMG also specializes in sports training and league development, as well as marketing, media and licensing for brands, sports organizations and collegiate institutions. IMG is part of the Endeavor (formerly WME | IMG) network.