Scania ny stödjande medlem till IMM

Nyhet   •   Maj 28, 2019 08:30 CEST

Styrelsen för Institutet Mot Mutor (IMM) har antagit Scania som ny stödjande medlem till organisationen. Med Scanias inträde som stödjande medlem utökas medlemsskaran ytterligare med aktörer från näringslivet.

– Vi är glada att välkomna Scania som stödjande medlemmar till IMM. Genom medlemskapet bidrar Scania till IMM:s fortsatta arbete för ett korruptionsfritt samhälle. Beslutet att stödja IMM sänder samtidigt ett tydligt budskap mot korruption såväl internt som externt, säger IMM:s generalsekreterare Natali Phalén.

Scania är en global leverantör av transportlösningar som omfattar tunga lastbilar och bussar i kombination med ett brett produktnära tjänsteutbud. De erbjuder finansiering, försäkring och uthyrning av fordon och är verksamma i över 100 länder. Scania är också en ledande leverantör av industri- och marinmotorer. För mer information om Scania, klicka här.

– Korruption är ett skadligt inslag i samhället som hämmar ett företags förmåga att nå sin fulla potential. Vi ser vårt medlemskap som ytterligare ett sätt att bidra i arbetet med att bekämpa korruption i alla dess former, säger Zsuzsa Martinez, Head of Group Compliance, Scania.

IMM arbetar för att motverka korruption och mutor och att stötta samhällets aktörer i hur korruptionsrisker kan hanteras. Företag och organisationer kan stödja IMM. Stödjande medlemmar ingår i IMM:s nätverk och får bland annat tillgång till stöd i korruptionsfrågor. Medlemskapet kan också ingå som ett led i CSR-arbetet.

Vill du veta mer om vad det innebär att vara stödjande medlem till IMM? Klicka här, eller besök vår hemsida: www.institutetmotmutor.se.

Kommentarer (0)

Kommentera