Affärssystempartnern Implema expanderar i Linköping

Affärssystempartnern Implema har funnits som SAP‑partner i Linköping sedan 2006. Samtidigt som företaget breddar sitt erbjudande med ledande affärssystemen IFS och Microsoft Dynamics AX expanderar man i Linköping som också blir ett strategiskt lokalkontor.

– Vi har haft en stadig tillväxt i Linköping och är idag cirka 20 anställda, säger VD Jörgen Aronsson. Linköping har varit basen för många starka affärssystem genom årens lopp. Det är en bra plats att rekrytera duktiga och erfarna affärssystemkonsulter. Det finns ett fortsatt stort rekryteringsbehov och för att möta våra expansionsplaner har vi i dagarna flyttat till mycket större lokaler ett stenkast från Stora Torget i centrala Linköping.

Våren 2015 blev Implema ny partner till ännu två ledande affärssystemleverantörer: Microsoft Dynamics och IFS. Det nya affärsområdet för IFS kommer ha sin kärna i Linköping.

– Många företag ser att de vill fokusera på sina kärnprocesser och letar efter en partner som kan hjälpa till med utvecklingen av affärssystemet. Implema kommer med nästan 20 års erfarenhet av framgångsrika affärssystemprojekt. Vår framgångsfaktor är snabba projekt och nöjda kunder. Vi kommer fortsätta rekrytera i takt med att vi växer med nya och befintliga kunder. Det gäller IFS såväl som Microsoft Dynamics AX och SAP.

Även Implemas affärsområde för Integration har sitt säte i Linköping. I och med ökad efterfrågan på automatiserade affärsprocesser är detta ett strategiskt område som växer snabbt. Från Linköping tar vi ansvar för våra kunders integrationslösningar över hela Sverige och även utomlands.

– Integration är ett område där efterfrågan ökar snabbt och där vi ser ett stort behov av rekrytering, menar Aronsson. Inom loppet av ett år dubblar vi vår konsultstyrka inom integration. De allra flesta nyrekryteringarna sker i Linköping.

Ny address Implema Linköping: Kungsgatan 39B, 582 18 Linköping.

Telefon växel: 08 503 124 00.

• linköping
  • integration
  • microsoft dynamics ax

Om Implema

Implema skapar mer konkurrenskraftiga företag med effektiva affärsprocesser utifrån marknadens ledande affärsstödslösningar: SAP, Microsoft Dynamics AX och IFS Applications.

Implema är en aktiv och coachande partner som jobbar nära kundens verksamhet med fullt projektansvar.

Med unik verksamhetskunskap och snart 20 års erfarenhet från framgångsrika affärssystemprojekt paketerar vi vår kunskap i smarta och effektiva lösningar. Varje projekt genomförs med fokus på affärsnytta, tid och budget. Vår framgångsfaktor är snabba projekt med nöjd kund.

Implema har huvudkontor i Stockholm (Bromma) med lokala kontor i Göteborg, Malmö, Helsingborg, Jönköping, Linköping, Karlstad, Västerås och Örebro.

Företaget, som grundades 1998, omsätter 170 miljoner kronor och har cirka hundra medarbetare.