Pressmeddelande -

Implema stärker sitt erbjudande genom samarbete med affärssystemleverantören Epicor

Implema, en ledande leverantör av affärssystemlösningar för små och medelstora bolag, stärker sitt erbjudande genom samarbete med affärssystemleverantören Epicor. Tillsammans kommer de att erbjuda en helhetslösning inom affärssystem för små och medelstora bolag.

- Epicor är ett oerhört kompetent system för vår målgrupp. Samarbetet stärker vårt erbjudande, främst inom segmentet tillverkande industri, säger Jörgen Aronsson, VD på Implema. Att få in Epicor som ny partner innebär att vi får ökad flexibilitet i att hitta de absolut bästa lösningarna för våra kunder.

- Implema har lång erfarenhet och har utvecklat beprövade metoder och processer för att implementera affärssystem i små och medelstora bolag. Därför känns Implema som ett självklart val av partner för att gå in på den svenska marknaden, säger Kjell Grönberg Channel Manager Nordic på Epicor.

Implema har 15 års erfarenhet av affärsprocesser och affärssystem. Med genomtänkt paketering och en beprövad metod som bygger på stegvis implementation garanteras korta projekt och långsiktig nytta – en kostnadseffektiv och trygg lösning för mindre och medelstora bolag.

Implema eftersträvar långsiktiga kundrelationer och erbjuder en helhetslösning med implementation, support och drift.

Epicor är ett heltäckande affärssystem för små och medelstora bolag. Med en spets inom tillverkande industri erbjuder Epicor ett modernt, flexibelt och skalbart system.

Epicor utnämndes nyligen av Gartner till "Visionär" i Magic Quadrant för singelinstallerad ERP för produktcentrerade mellanstora företag.