Det är en mensrevolution på gång!

3 FÖRDELAR MED TYGTAMPONGER:

1. Ditt underliv mår bra!
Dina känsliga slemhinnor i underlivet mår hur bra som helst av 100% ekologisk bomull, tampongerna är fria från gifter och certifierade enligt STANDARD 100 by OEKO-TEX®. De är enkla att använda och du kan slippa tråkigheter som klåda och svamp.

2. De är billiga!
Tygtampongerna säljs i 8-pack och kostar från 219 kronor och håller länge – det är bara att tvätta dem i tvättmaskinen och använda dem igen och igen. ImseVimse har 10-årsgaranti på sina mensskydd! Hur bra? Du hittar dem på imsevimse.se eller hos återförsäljare.

3. De är miljösnälla!
Bara i Sverige slänger vi omkring 530 miljoner mensskydd varje år. Plasten i engångsbindor, trosskydd och tamponger tar 200–800 år att brytas ner, den genomsnittlige menstrueraren förbrukar över 16 000 engångsprodukter under sin livstid. Tygtamponger – bra för planeten, bra för ditt underliv.

DET SNACKAS MENS

Inte många kan ha missat att det pratas om mens. Överallt. I sociala medier, tidningar och på TV. Vid middagar, på stranden, på jobbet. Mensen 2018 skriver sin egen självbiografi. Och det är helt fantastiskt! Att prata om mens. Om mensskydd. Om hälsan, miljön och tillgängligheten. Om hur världen försökt sopa bort och gömma undan mensen under så många år och att vi nu fått nog. Det finns flera organisationer som kämpar för slopad mensskatt, de som jobbar mot period poverty och smarta instagramkonton som vill bryta tabun och normer. Vilket vi hejar på och stöder fullt ut.

Vår främsta vision är att jobba för miljön och erbjuda giftfria alternativ som  är snälla både mot våra kroppar och miljön. Produkter som är etiska och hållbara ur era olika perspektiv. Produkter som används om och om igen och inte bidrar till sopberget.

VÅR STORY

ImseVimse startade 1988 på Gotland, och har sedan dess utvecklat funktionella och återanvändbara textilprodukter för barn och kvinnor med omtanke om människor och miljö. Idag säljs våra produkter till kunder över hela världen.

_______________________________________________________________________________________________
Finns i tre storlekar och säljes i 8-pack:

• Heavy, 239 kr
• Regular, 229 kr