Görvälns Slott - Stockholms tredje bästa hotell

Görvälns Slott i Järfälla ligger just nu som tredje bästa hotell i Tripadvisors ranking över hotellen i Stockholms Län.

- Det har varit vår målsättning att ligga topp tre och det är fantastiskt kul att vi är där nu, säger en nöjd Johan Eklund och fortsätter.

- Det är givetvis extra roligt när det är våra gäster som bedömer oss och det ligger helt i vår linje med att vi skall uppfattas som ett Boutiquehotell med konferensmöjligheter. Vi vill vara ett hotell för den moderna människan som gärna kombinerar jobb och fritid och som söker upplevelser. Nu skall vi fortsätta vårt arbete med att utveckla vår produkt. 2015 kommer att bli vårt mest spännande år sedan vi öppnade 2008 med bland annat en ny restaurang under eget namn och fler hotellrum.

TripAdvisor® är världens största resesida*, där resenärer får hjälp att planera och boka den perfekta resan. Webbplatserna under TripAdvisor-varumärket utgör tillsammans världens största reseforum med 315 miljoner unika besökare varje månad** och över 200 miljoner omdömen och åsikter om över 4,4 miljoner boenden, restauranger och sevärdheter.

• Järfälla

Görvälns Slott är ett Boutiquehotell skapat av Maria & Johan Eklund. Visionen var ett hotell i stil med de internationella Boutiquehotell de själva gillar att besöka, men som inte gick att hitta i Sverige. De har ritat och inrett hotellet helt på egen hand. Inspiration hittade de på resor till Mallorca, Italien, Paris och London och i modetidningar och internationella resemagasin. För Maria & Johan är helheten lika viktig som de små detaljerna. Därför är allt noga utvalt. Bara sängarna i hotellrummen är i en klass för sig. Att sova gott i dunbolster var en idé de tog med sig från New York. Möbler och lampor är köpta på allt ifrån exklusiva butiker till loppisar och resultatet är både unikt och personligt. Ett avslappnat boutiquehotell i internationell klass. Görvälns Slott valdes till "Årets Svenska Mötesplats 2011", till "Sweden Leading Boutique Hotel" 2012, 2013 och 2014 och har nu även vunnit Travellers Choice 2014 samt 2015. Hotellet som ligger i ett naturreservat i Järfälla, endast 2,5 mil norr om Stockholm, öppnade hösten 2008 och idag finns 38 unikt inredda hotellrum, restaurang, bar och flera möteslokaler.

Varmt välkomna till Görvälns Slott!

Maria & Johan Eklund