INDISKA är en av tre finalister i kategorin Årets Hållbara butik i Retail Awards 2015.

Pressmeddelande   •   Mar 20, 2015 08:50 CET

We Fight For Change. Så summerar INDISKA det arbete som görs inom vatten, miljö, utbildning, rättvis handel, hälsa och samarbete. Nu nomineras familjeföretaget igen till Årets Hållbara Butik i Retail Awards.

Arbetet finns summerat i ord, bild och film på www.wefightforchange.com. Vinnarna i samtliga kategorier utses den 11 maj vid Retail Awards 2015, som arrangeras av Svensk Handel och Dagens Handel.

- Vi är glada och stolta över att vara nominerade till Årets Hållbara butik. Ansvarsfullt företagande har alltid varit viktigt inom INDISKA och något som genomsyrar hela företaget. Vi och våra kollegor i branschen får aldrig sluta fokusera på frågor som rör miljö, etik och sociala frågor, säger Sofie Gunolf, VD på INDISKA.

Det svenska familjeföretaget INDISKA är en långsiktig pådrivare i frågor som rör miljö, sociala frågor och etik. Att använda handel som hävstång för mänskliga rättigheter och miljö återspeglas i företagets långa relationer med ansvarstagande leverantörer. Där viljan till förändring finns stannar vi kvar.

För ytterligare information kontakta:
Fredrik Henriksson, PR- och Kommunikationsansvarig, INDISKSKA:fredrik.henriksson@indiska.se, 0727375800
Johanna Strid, projektledare Retail Awards:johanna.strid@mentoronline.se

INDISKA är en svensk familjeägd butikskedja etablerad 1901 som säljer en unik mix av mode och inredning med en egen stil. Allt designat i Stockholm av människor som älskar Indien. INDISKA har idag 100 butiker i Sverige, Norge, Finland, Island och Tyskland samt en Shop Online.

Kommentarer (0)

Kommentera