Indiska lanserar ny internationell hemsida

Indiska lanserar en ny hemsida och därigenom lanseras även varumärket internationellt. Den nya hemsidan ger kunder i hela Europa och på sikt i världen möjlighet att handla från Indiskas mode- och heminredningssortiment.

Efter att under hösten 2019 ha uppdaterat sin kundklubb och etablerat sig på Zalando i Europa lanserar Indiska en ny e-handel med syfte att förbättra kundupplevelsen. Från och med den 7 februari erbjuds Indiskas kunder en betydligt snabbare och mer inspirerande hemsida. Den nya hemsidan knyter ihop e-handeln och butikerna på ett enhetligt sätt och kunderna kommer nu både kunna se butikernas lagersaldon på sajten och använda Click & Collect för att kunna hämta ut paket i butik.

Den nya siten är inte bara snabbare och mer tekniskt avancerad, vi kommer även att kunna bemöta våra kunder på ett mycket mer personligt och inspirerande sätt. Det känns otroligt roligt att kunna erbjuda våra kunder en state of the art e-handel med en modern omni-lösning, hög grafisk kvalité och internationell leverans”, säger André Lago, E-handelschef på Indiska

I och med den nya e-handeln kommer Indiska också att erbjuda hela sitt sortiment till en internationell kundbas. Det är e-handelsleverantören Avensia som tillsammans med Indiska byggt den nya siten på Episervers plattform.

"Det har varit en intensiv men oerhört rolig resa att tillsammans med Indiska få leverera en helt ny internationell e-handelsupplevelse. Indiska hade en tydlig vision om vad de ville uppnå men har samtidigt varit väldigt lyhörda för vår expertis. Nyckeln till att vi på kort tid kunnat leverera ett lyckat projekt har varit ett tajt partnerskap med Indiska, ett fantastiskt team som verkligen förstår modern handel och vår produktpaketering Storefront Nitro”, säger Peter Öxgård, ansvarig projektledare på Avensia

För att kunna förbättra kundupplevelsen ytterligare har Indiska dessutom investerat i ett nytt CRM, Voyado, som kommer att ge stöd åt omnikanal-satsningen och möjliggöra ambitionen att bli världens mest personliga kundklubb.

Maria Backlund
Marknadschef Indiska