​Indiska lanserar välgörenhetsarmband – som stöttar utbildning i södra Indien

​Indiska lanserar välgörenhetsarmband – som stöttar utbildning i södra Indien

Indiska lanserar fyra vackra välgörenhetsarmband som representerar fyra av FNs globala hållbarhetsmål och stöttar samtidigt välgörenhetsorganisationen Peace Trust viktiga arbete – inom utbildning och kompetensutveckling i södra Indien.

Indiska har ett starkt engagemang i sociala projekt tillsammans med olika organisationer sedan många år tillbaka. I år är det hela 22 år sedan Indiska inledde ett samarbete tillsammans med organisationen Peace Trust som erbjuder yrkesutbildning till fattiga och utsatta ungdomar i Indien. 2010 startade de även en kvinnogrupp som hjälper kvinnor att skapa möjligheter till inkomst genom kompetensutveckling inom olika hantverkstekniker.

”Att jobba med hållbarhet ur olika perspektiv är en självklarhet för oss på Indiska. Vi har det i vårt DNA och det är något vi vill utveckla och jobba ännu mer med framåt. Att stötta Peace Trust i deras viktiga arbete är något vi är väldigt stolta över, ” säger hållbarhetschef för Indiska Mona Lindskog.

Om varje armband:

Varje armband har en färg som representerar fyra av de globala hållbarhetsmål framtagna av FN´s medlemsländer.

Armbandet med den röda glaspärlan står för god utbildning för alla medan den blå representerar rent vatten och sanitet. Den rosa pärlan står för minskad ojämlikhet och den gröna sätter fokus på ekosystemet och den biologiska mångfalden. Dessa är alla viktiga områden som Indiska verkar för genom Peace Trust och genom dialog med leverantörer.

Armbanden landar i butik och på indiska.com torsdagen den 30 april och kommer att säljas för 59 kronor där 10% av försäljningspriset går till Peace Trust. Bär alla fyra armbanden tillsammans eller var för sig och glöm inte bort att den perfekta presenten är vacker och viktig på en och samma gång.

För mer information, vänligen kontakta:

Cassandra Brunstedt
Head of Content and PR
Mail: Cassandra.brunstedt@indiska.se

Indiska är ett svenskt livsstilsföretag etablerad 1901 som erbjuder mode och inredning i en unik mix av det färgstarka Indiska arvet och den skandinaviska enkelheten. Indiska har idag 70 butiker i Sverige, Norge, Finland och Tyskland samt www.indiska.com.