INDISKA:s kunder Rundar Upp i kampen mot ebola

INDISKA:s kunder Rundar Upp i kampen mot ebola

Det dödliga viruset ebola sprider sig explosionsartat i Västafrika. INDISKA:s kunder har nu möjlighet att Runda Upp sina köp till förmån för Röda Korsets livsviktiga arbete.

Utbrottet av Ebola startade i februari 2014 och är det största utbrottet av sjukdomen någonsin. Just nu har Röda Korset ca 5 000 frivilliga på plats som med sina liv som insats kämpar för att sprida information om hur allmänheten ska skydda sig, letar upp sjuka, tar hand om döda kroppar samt ger psykosocialt stöd till drabbade familjer.

-  Vi är mycket glada att Indiska ger sina kunder denna möjlighet. En stor del av vårt stöd till ebolainsatsen går till de tusentals frivilliga inom Röda Korset i Liberia, Sierra Leone och Guinea. De har sedan i mars i år utbildat och informerat om ebola, spårat smittade, tagit hand om de döda och gett krisstöd. De behöver allt stöd de kan få, säger Therese Engström, tf Kommunikations- och insamlingschef på Svenska Röda Korset.

Alla insamlade bidrag går oavkortat till Röda Korsets arbete. Röda Korset driver också ett behandlingscenter för Ebola i Sierra Leone. Den 1 november öppnar ett center till i Guinea, och inom kort öppnas ytterligare två i Liberia och Sierra Leone.

För ytterligare information, vänligen kontakta Fredrik Henriksson, PR- och Kommunikationsansvarig, INDISKA, 072-737 58 00, fredrik.henriksson@indiska.se

INDISKA är en svensk familjeägd butikskedja etablerad 1901 som säljer en unik mix av mode och inredning med en egen stil. Allt designat i Stockholm av människor som älskar Indien. INDISKA har idag 99 butiker i Sverige, Norge, Finland och Island samt en Shop Online.