Sofie Saberski, marknadschef Indiska

Sofie Saberski ny marknadschef hos Indiska

Livsstilsföretaget Indiska har rekryterat Sofie Saberski som ny marknadschef. Sofie kommer närmast från tjänsten som marknadschef på If och antar nu utmaningen hos Indiska.

Sedan David Rönnberg tog över rodret som VD på Indiska har starka profiler från bland annat H&M och Gant rekryterats. Det senaste tillskottet heter Sofie Saberski, som nu blir Indiskas nya marknadschef. Sofie har en lång och gedigen erfarenhet av att arbeta med starka varumärken och kommer närmast från tjänsten som marknadschef på If, där hon var personen bakom det nya reklamkonceptet som genererat i ett flertal uppmärksammade kampanjer, bland annat reflexkampanjen ”Watch your Back”. Efter fyra år inom försäkringsbranschen axlar hon nu rollen som marknadschef på livsstilsföretaget Indiska.

- Vad som framförallt intresserar mig är innovativ, värdeskapande kommunikation och att driva förändringsprocesser. Det är det som är så oerhört motiverande med Indiska, att det finns en stor utmaning att förädla det här fantastiska över hundra år gamla varumärket med så mycket potential, säger Sofie.

Förutom marknadschef inom försäkringsbranschen har Sofie en bakgrund som marknadschef inom mode- och mediabranschen, och har även varit kundansvarig projektledare på byråsidan. Genom åren har hon vunnit flertalet priser för de varumärken och initiativ hon arbetat med.

- Vi är väldigt glada över att välkomna Sofie till oss. Hon är en viktig rekrytering i den fas vi nu befinner oss i, där vi ska säkerställa det nya Indiska som nu har alla möjligheter i och med att rekonstruktionen är godkänd, säger David Rönnberg, VD Indiska.

Linnéa Gunnarsson, PR-och presskontakt INDISKA
Mail: linnea.gunnarsson@indiska.se

INDISKA är ett svenskt livsstilsföretag etablerad 1901 som erbjuder mode och inredning i en unik mix av det färgstarka Indiska arvet och den Skandinaviska enkelheten. INDISKA har idag 93 butiker i Sverige, Norge, Finland, Island och Tyskland samt en Shop Online.