IM får hela Sverige att lysa

Individuell Människohjälp tjuvstartade förra året med att lysa upp Lund och det gör vi i år igen. Dessutom tar vi oss an hela Sverige. På lördag, den 30 november, vill vi ha allas hjälp att lysa upp landet från norr till söder. Arrangemanget görs för alla människors lika värde, för medmänsklighet och för närhet människor emellan.

- Vår vision är att lysa upp hela Sverige och visa på det engagemang och den medmänsklighet som finns, säger Jenny Mark Ketter, informatör på IMs Sverigeavdelning.

Aktiviteten går ut på att till exempel tända marschaller, utplacerade i cirkelformationer. De som vill kan också arrangera ljus på annat sätt i verkligheten eller digitalt. På instagram deltar man med hashtag #sverigelyser

IM-volontärer i Malmö, Umeå och Stockholm deltar.

Bakgrunden till eventet är de rasistiska demonstrationer som genom året genomförts på Karl XII dödsdag den 30 november.

Mer information kontakta Jenny Mark Ketter 046-329954