Songul Can ska ta IM Fair Trade framåt

Med en bakgrund på såväl H&M som Ikea, via stora kläd- och textilföretag i Turkiet, tar Songul Can nu över ledningen för fairtrade-kedjan IM Fair Trade i rollen som affärsutvecklingschef.

– Svenska konsumenter vill ha rättvist och hållbart producerade varor som de har användning för i sin vardag. För mig är det en oerhört spännande uppgift att öka kännedomen om IM Fair Trade och att få utveckla utbudet så att ännu fler hittar hit, säger Songul Can som tar över efter tidigare affärsutvecklingschefen Magnus Axelsson.

Med erfarenhet av alla delar av kedjan, från design och produktion till distribution ser Songul Can fram emot att bidra till IM Fair Trades varumärke.

– Att butikerna helt drivs av volontärer är nytt för mig, och något som ger IM Fair Trade själ och närhet till de produkter vi säljer. Människorna som står bakom kassan brinner för rättvis och hållbar handel och kan förmedla ett mervärde till den som köper något, säger Songul Can.

Fakta
IM Fair Trade, med åtta butiker från Lund i söder till Umeå i norr, är en del av biståndsorganisationen IM, Individuell Människohjälp. Webbutik: http://imfairtrade.se

Kontakt: songul.can@manniskohjalp.se