Wireless@home -web-tv från Induo Home

Wireless@home -web-tv från Induo Home

Vi presenterar ett pilotavsnitt av Induos nya format för web-tv wireless@home. Efter ett antal sändningar av Induo Live, direktsänd web-tv från Induo, testar vi ett nytt grepp. Vi presenterar därför ett "pilotavsnitt" av wireless@home som mycket väl kan bli vår nästa web-TV satsning med användning av trådlösa produkter för hemanvändare i fokus.

I pilotprogrammet berättar vi om två produkter som är relaterade till trådlöst inför julen. Vi berättar om hur man kan styra julgranen på distans med QGate och även det nyligen lanserade Värmestyrningspaket Small presenteras, ett paket som gör det möjligt att slippa komma till ett kallt fritidshus när det är dags för julfirande.

Filosofin bakom wireless@home är att på ett enkelt och läggfattligt sätt beskriva användningen av Induo Homes produkter i vardagliga situationer. Dessutom ser vi det som en självklarhet att dela med oss av tips samt följa utvecklingen i stort inom trådlöst för hemmamarknaden. Vi vill naturligtvis producera något som tillför nytta för tittaren samtidigt som vi avser göra programmet med en låg budget, med överkomliga  investeringar i såväl tid som övriga resurser. Av den anledningen väljer vi ett förinspelat format istället för livestreaming som vi tidigare använt oss av. Om wireless@home får en fortsättning, vilket vi hoppas, är tanken att vi skall ha fasta sändningstider vilket vi hoppas återkomma med under våren.

+Ulf Seijmer