App för grannsamverkan med Induo Homes larm

App för grannsamverkan med Induo Homes larm

Trygve är en smart trygghetsapp som fungerar med flera av Induo Homes GSM-larm. Trygve är skapad för att människor och system skall samverka kring trygghet. Trygve möjliggör grannsamverkan, samverkan mellan medlemmar i båtklubben eller i idrottsklubben.

Enligt BRÅ ger grannsamverkan en minskning av inbrott med 26% och med Trygve finns en naturlig plattform med förutsättningar för samverkan, Trygve gör helt enkelt grannsamverkan enklare och effektivare. Genom möjlighet att både positionera och dela in användare i grupper kan meddelanden nå rätt inom gruppen.Med Trygve kan varje användare gå med i olika intressegrupper som tillexempel grannar, föreningar eller båtklubbar. Genom privata grupper kan viktig information delas och användarna kan chatta med varandra. En lokal grannsamverkan kan baseras på användarens geografiska plats, användarens intressen eller grupptillhörighet.

Trygve möjliggör snabb spridning av information till rätt personer direkt till sin telefon när någonting händer i närområdet. Trygve är också utrustat med ett smart trygghetslarm, ett larm som kan aktiveras från en smartphone och ge aktuell position till andra Trygve-användare.

Trygve är kompatibelt med flertalet GSM-larm från Induo Home och du kan direkt i appen se om ditt eller grannens larm löser ut tillexempel. Trygves tjänst tillhandahålles av Trygve men den fungerar med flertalet av våra larm.