En modern lösning på ett gammalt problem

En modern lösning på ett gammalt problem

Användning av fast telefoni blir allt mer en lösning som tillhör det förgångna. I takt med att operatörerna bygger ut sina mobilnät överger även operatörerna den fasta infrastrukturen och bygger allt mer med trådlös teknik. Voicefax erbjuder ett modernt sätt att koppla upp traditionell, trådbunden telefon eller fax via GSM nätet. Voicefax, en såkallad GSM Gateway, har anslutningsmöjligheter för telefon, fax och även för dator via USB port. En serie medföljande mjukvaror används för allt från att skicka sms till att konfigurera enhetens inställningar.

Voicefax har en inbyggd display via vilken man kan se allt från aktuell täckning till inringande nummer eller antal sidor som skickas som fax. Voicefax är utvecklad och tillverkad i Europa och är såväl CE-märkt som RoHS godkänd.