Industriellt 3G-modem

Industriellt 3G-modem

Maestro GSM-modem används i en rad olika applikationer, bland annat har de levererats i 100 000-tals exemplar till maskiner och anläggningar i Sverige. GSM är ett stabilt nät och populärt för M2M-kommunikation tack vare sin goda tillgänglighet. Men även de minst datakrävande applikationerna på den svenska marknaden kan behöva en snabbare uppkoppling, då är 3G-modemet Maestro Heritage 3G en välkommen nyhet.

Modemet kan direkt ersätta GSM-modemet Maestro Heritage som finns installerad i åtskilliga anläggningar. Maestro Heritage i 3G utförandet erbjuder nedladdningshastigheter på upp till 7,2 Mbit/s. Dubbla antenner, avancerade watchdogfunktioner och automatisk omstart vid tappad kontakt säkerställer att ansluten utrustning alltid är uppkopplad.

Maestro Heritage 3G har RS-232 port för anslutning av extern utrustning. Dess generösa temperaturområde (-35 till +75° C) gör det möjligt att koppla upp enheter som installeras i vårt nordiska klimat. Maestro Heritage 3G är sammansatt för att passa industriella applikationer och enheten kan monteras på DIN-skena.

Mikael Flodström

Försäljningschef Försäljning 08-659 41 03