M2M router med litet fotavtryck

M2M router med litet fotavtryck

Maestro E200 är en mycket kompakt 3G router för M2M tillämpningar som trots små yttermått erbjuder både två ethernetportar, wifi och inbyggd GPS. Routern är en mångsidig, tillförlitlig och robust router konstruerad för affärskritiska anslutningar där felfri uppkoppling är av yttersta vikt.

E200 kan konfigureras via ett lättanvänt webbgränssnitt med en konfigurationsguide som hjälper användaren igång steg för steg. Här finns även möjlighet till konfiguration av mer avancerade parametrar som VPN, IPsec, OpenVPN och Wi-Fi-hotspot.

Routerns kapsling av tålig aluminiumlegering rymmer sex stycken lysdioder som  hjälper användaren att ta del av aktuell driftsstatus. Routern är lätt att fjärradministrera på ett säkert sätt tack vare HTTPS-anslutning.

Routern har två ethernetportar, en WAN- och en LAN-port. Det gör att routern kan användas som backupenhet till fasta nätverksanslutningar. Ett brett inspänningsområde, 9-60VDC, gör routern användbar i vitt skilda applikationer.

Kombinationen mellan lågt pris, robust konstruktion och rikt utbud av egenskaper gör Maestro E200 till en konkurrenskraftig och intressant produkt för M2M tillämpningar.