Styr motorvärmare eller badtunnan via SMS

Styr motorvärmare eller badtunnan via SMS

Induo Home lanserar ett paket som gör det möjligt att styra tillexempel motorvärmaruttag, badtunna eller liknande via SMS. Paketet består av en huvudenhet och ett trådlöst utomhusuttag som kan placeras upp till 50 meter från huvudenheten.

Enheten levereras komplett med Telia kontantkort och två mottagare inlagda i enheten. Allt som behövs är att koppla in basenheten i väggen och vänta några minuter, därefter går det att via SMS styra uttagets till- och frånkoppling.

Basenheten innehåller en GSM-enhet och en trådlös sändare, allt inrymt i en utomhuskapsling. Basenheten har även ingångar för larmsensorer som rörelsedetektorer och magnetkontakter, därmed kan den även användas som larmcentral till garage, verkstad eller mindre lokaler.

Paketet distribueras via webshopen induohome.com till priset 1 795 kr inklusive moms och frakt.