Väderskyddad 4G router

Väderskyddad 4G router

Utomhusklimatets väder och vind men även inomhusklimat i processindustri eller fastigheter ställer ofta krav på att känslig elektronik eller kommunikationsutrustning kan skyddas mot inträngande damm och fukt. Induo har tagit fram en serie vattentäta kapslingar avsedda att skydda känslig elektronik i utsatta miljöer.

Kapslingarna är avsedda för installatörer och montörer och levereras som byggsatser baserade på beprövade och speciellt framtagna komponenter.

Den minsta kapslingen i serien är till för en mindre 4G-router eller ett GSM-modem, där produkten skall monteras väderskyddat. Kapslingen innehåller plats för elektronik, nätaggregat samt integrerade antenner. Den mindre kapslingen fyller IP55.

Den största kapslingen i serien är avsedd att rymma en större 4G-router med switch, nätaggregat samt har plats för montering av externa antenner. Kapslingen är låsbar och kan monteras på vägg eller fästplåt exempelvis. Denna kapsling fyller IP65.

På Induos hemsida finns samtliga ingående komponenter att beställa, dessutom finns utförliga videoguider och steg för steg guider för att enkelt kunna lösa montering av byggsatsen.