LÅSGÅNGJÄRN MED KOMPRESSION OCH SÄKERHETSFUNKTION - SYSTEM KLIMA-FLEX

180º låsgångjärn som kan användas som antingen lås eller gångjärn, alltefter önskemål. Låter dig öppna dörren som högerhängd dörr, vänsterhängd dörr - eller låter dig ta bort dörren helt. Universellt vänster och högermontage. Skapar 6 mm kompression och innehåller en säkerhetsfunktion. Vid installation i ventilationsaggregat med övertryck avluftas systemet så att dörren sedan kan öppnas säkert.

Ger tydlig "klick"-känsla vid vridning till ytterlägena.

Vertikal justerbarhet med styrning mellan dörrdel och karmdel gör det enklare än någonsin att få en perfekt stängd dörr. Finns i icke-låsande version, för låsning med insats, eller för låsning med nyckel. Handtaget kan förses med kundens logotyp, vilket offereras mot förfrågan.

En normal dörr behöver i allmänhet fyra enheter för att kunna öppnas som högerhängd, vänsterhängd eller för att kunna tas bort helt och hållet. Montera dörrdelarna med blindnitar/popnitar. Karmdelen kan monteras med blindnitar/popnitar eller med skruvar. Fästmateriel ingår inte. Inga problem med köldbryggor då detaljerna monteras utanpå både dörr och karmdel, vilket resulterar i att inga detaljer kan leda kyla/värme genom den isolerade dörren.

Uppfyller kraven för tätning av typ L1 angående övertryck eller undertryck enligt DIN EN 1886.

Logotyper, andra insatser, andra färger och nivåskillnad mellan 0 – 25 mm (dvs förhöjd karmdel) offeras mot förfrågan. Produkter markerade med * låses med nyckel och levereras med två nycklar. Nyckel för insats "Insex 10" finns på sid. 2-380.

Läs mer om låsgångjärnet på webkatalogsida 2-317b